Αττική Οδός
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών εντός της ελληνικής πρωτεύουσας
Αττική Οδός
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών εντός της ελληνικής πρωτεύουσας
Πληροφορίες Έργου
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών εντός της ελληνικής πρωτεύουσας, αποτελώντας ταυτόχρονο το πρώτο μεγάλο οδικό έργο που υλοποιήθηκε στην Ελλάδα μέσω διεθνούς διαγωνισμού από το Ελληνικό Δημόσιο, με τη μέθοδο της παραχώρησης με συγχρηματοδότηση.
Το συνολικό κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε σε €1,3 δισ. και χρηματοδοτήθηκε κατά 35% από το Eλληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, ενώ το υπόλοιπο 65% καλύφθηκε από την Παραχωρησιούχο εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.» (στην οποία η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, συμμετέχει με ποσοστό 65,8%) με ίδια και δανειακά κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από Εμπορικές Τράπεζες.
Η Σύμβαση Παραχώρησης υπογράφθηκε στις 23 Μαΐου 1996 και ως ημερομηνία λήξης της Σύμβασης Παραχώρησης έχει οριστεί η 5η Οκτωβρίου 2024.
H Αττική Οδός αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών με την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα διασταυρούμενα μεταξύ τους τμήματα, τη Λεωφόρο Ελευσίνας-Σταυρού-Σπάτων (Λ.Ε-Σ-Σ), μήκους περίπου 52 χλμ., καθώς και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (Δ.Π.Λ.Υ.), μήκους περίπου 13 χλμ., ενώ περιλαμβάνει και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω μήκους περίπου 5 χλμ.
Συνολικά η Αττική Οδός έχει 70 χλμ. μήκος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 29 ανισόπεδους κόμβους, 25 οδικές γέφυρες, 38 γέφυρες σιδηροδρομικών γραμμών, 56 σήραγγες και πλήρως υπογειοποιημένα τμήματα (Cut & Cover) συνολικού μήκους 12,6 χλμ.