Σιδηροδρομική Γέφυρα Εκκάρας

Κομβικό ρόλο στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέας-Δομοκού

Σιδηροδρομική Γέφυρα Εκκάρας

Κομβικό ρόλο στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέας-Δομοκού

Πληροφορίες Έργου

Κομβικό ρόλο στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέας-Δομοκού παίζει η Σιδηροδρομική Γέφυρα της Εκκάρας, Δομοκού (ΣΓ26), την κατασκευή της οποίας ολοκλήρωσε η ΑΚΤΩΡ στο τέλος του 2018.

Η ΣΓ26, μήκους 404,80 μ. αποτελεί τη μεγαλύτερη καλωδιωτή σιδηροδρομική γέφυρα των Βαλκανίων.

Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάστηκε με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η γέφυρα εκτείνεται πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας, γεγονός που τονίζει τον ιδιαίτερο βαθμό κατασκευαστικής δυσκολίας, λόγω της ανάγκης για πρόβλεψη και αντιμετώπιση μεγάλων σεισμικών δονήσεων, οι οποίες είναι συνηθισμένες στην περιοχή.

Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος. Έχει ύψος 70 μέτρα και κατάστρωμα πλάτους 18,02 μ. Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβδινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.

Τόσο η Γέφυρα της Εκκάρας (ΣΓ26), η μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα των Βαλκανίων όσο και η Δίδυμη Σήραγγα Όθρυος, η 2η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Ελλάδας, αποτελούν ιδιαίτερα πολύπλοκα και απαιτητικά έργα, με τα οποία η ΑΚΤΩΡ συνέβαλε στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Σιδηροδρομική Γέφυρα Εκκάρας