Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός

Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός

Πληροφορίες Έργου

Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός, από το χιλιομετρικό σημείο 14+000 μέχρι το χιλιομετρικό σημείο 25+000.

Πρόκειται για τμήμα της νέας εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από το χιλιομετρικό σημείο 0+000 μέχρι το χιλιομετρικό σημείο 52+000. Αυτό είναι το δυσκολότερο τμήμα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Η υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή από το Σ.Σ. Τιθορέας περνά ανάμεσα από τα όρη Οίτη και Καλλίδρομο, στη συνέχεια κατηφορίζει στην κοιλάδα του Σπερχειού και κατευθύνεται προς το Σ.Σ. Λιανοκλαδιού.

Το τμήμα της γραμμής από το χιλιομετρικό σημείο 14+000 μέχρι το χιλιομετρικό σημείο 25+000 περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 5 σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ, καθώς και την κατασκευή υπόγειας δίδυμης σήραγγας συνολικού μήκους (μαζί με τα τεχνικά έργα στην είσοδο και στην έξοδο) 6.409 μ για τη δεξιά σήραγγα και 6.370 μ για την αριστερή.

Η γραμμή κατόπιν ανηφορίζει στο οροπέδιο της Δομοκού και κατεβαίνει προς τον κάμπο της Θεσσαλίας κατευθυνόμενη προς το Σ.Σ. Δομοκού.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων αποτελεί τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που είναι η μοναδική σιδηροδρομική σύνδεση της νότιας και βόρειας Ελλάδας και της Ελλάδας με άλλες χώρες μέσω της Τουρκίας, της Βουλγαρίας και της περιοχής της πρώην Γιουγκοσλαβίας.

Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός