Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (Χαρίλαος Τρικούπης)
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα στην Ελλάδα
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (Χαρίλαος Τρικούπης)
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα στην Ελλάδα
Πληροφορίες Έργου
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα στην Ελλάδα, ενώ είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων παγκοσμίως. Η ΑΚΤΩΡ, με εκτενή εμπειρία στην κατασκευή γεφυρών, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της κατασκευής του μνημειώδους και δύσκολου αυτού έργου.
Η κατασκευή της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου αποτέλεσε πρόκληση για τον τεχνικό κόσμο λόγω του συνδυασμού πολλών δυσμενών συνθηκών, όπως το ασυνήθιστο βάθος της θεμελίωσης, οι μέτριες αντοχές του πυθμένα, η υψηλή σεισμικότητα της περιοχής και οι τεκτονικές μετακινήσεις.
Για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και προκλήσεων της κατασκευής εφαρμόστηκαν καινοτόμες μελέτες και μέθοδοι υπεράκτιας κατασκευής, μεταξύ των οποίων η αβαθής θεμελίωση σε ενισχυμένο πυθμένα, το συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα καθ’ όλο το μήκος της γέφυρας (2.252 μ.), το ευμέγεθες σύστημα σεισμικής απόσβεσης, τα εξοπλισμένα με ειδικές αντισεισμικές διατάξεις καλώδια ανάρτησης, οι αρμοί διαστολής που μπορούν να παραλάβουν μεγάλες μετατοπίσεις ως προς τον άξονα της γέφυρας και εγκάρσια.
Το συνολικό μήκος της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου είναι 2.833 μ., ενώ το καλωδιωτό τμήμα της έχει μήκος 2.252 μ.
Τα θεμέλια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου έχουν διάμετρο 90 μέτρων και βρίσκονται σε βάθος θαλάσσης έως και 65 μέτρα, γεγονός που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ. Οι πυλώνες προεξέχουν από 145 μ. έως 165 μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και το ελεύθερο ύψος για τη διέλευση των πλοίων στο μεσαίο άνοιγμα ανέρχεται σε 52 μ.
Οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1998 και ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο 2004.
Η υλοποίηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου κατέστησε εφικτή τη μόνιμη σύνδεση της Πελοποννήσου με τη Δυτική Ελλάδα, μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο διάνυσης της απόστασης σε 2,5-5 λεπτά έναντι των 45 λεπτών που μέχρι τότε γίνονταν μόνο μέσω οχηματαγωγών πλοίων και συχνά διακοπτόταν λόγω των καιρικών συνθηκών.
Η ΑΚΤΩΡ διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή όλων σχεδόν των τύπων γεφυρών, κατόπιν της συμμετοχής της στη δύσκολη κατασκευή της εντυπωσιακής γέφυρας του Ρίου-Αντιρρίου και της πρωτοποριακής κατασκευής της Γέφυρας του Ευρίπου, στην Εύβοια, η οποία υπήρξε η πρώτη καλωδιωτή γέφυρα στην Ελλάδα. Η ΑΚΤΩΡ ενισχύει διαρκώς την τεχνογνωσία της με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους και τεχνολογικές καινοτομίες όπως η προκατασκευή, καθέλκυση προκατασκευασμένων δοκών, δόμηση σε πρόβολο χρήση ολισθαινόντων ξυλοτύπων, δόμηση με προώθηση κτλ.